صفحه اول تماس با ما RSS قالب وبلاگ
آموزش طراحی سایت
در این مقاله برخی از راهکارهای عملی برای گرفتن پروژه طراحی سایت را بیان می کنیم و سعی می کنیم نقاط قوت و ضعف هر روش را نیز بررسی کنیم.

چگونه پروژه طراحی سایت بگیریم؟10 راه کاربردی برای گرفتن پروژه

چگونه پروژه طراحی سایت بگیریم؟

در ادامه برخی از راهکارهای عملی برای گرفتن پروژه طراحی سایت را بیان می کنیم و سعی می کنیم نقاط قوت و ضعف هر روش را نیز بررسی کنیم تا شما با یک دید باز بتوانید روش های مورد نظر خود را انتخاب کنید و متوجه شوید که چطور پروژه طراحی سایت بگیریم.


1- راه اندازی سایت و سئو آن برای دریافت پروژه
شما می توانید در ابتدا یک سایت برای خود راه اندازی و آن را سئو کنید و با جذب مخاطبان بالقوه، آنها را به مشتری تبدیل کنید. این راه می تواند مشتریان زیادی به سمت شما جذب کند و درآمدهای خوبی برای شما در پی داشته باشد ولی نیازمند تلاش زیاد، هزینه و صبر است.

چالش هایی که در این روش بر سر راه شما قرار دارد:

تخصص: در این روش شما باید با روش های دیجیتال مارکتینگ، برندسازی و سئو آشنا باشید تا بتوانید به نتایج دلخواه برسید.

هزینه: قطعا برای رسیدن به نتایج بالای گوگل نیاز است تا هزینه هایی مانند رپورتاژ، تبلیغات و … را بپردازید تا بتواند با سایر افرادی که در بازار حضور دارند رقابت کنید.

صبر: طراحی سایت و رسیدن به نتایج دلخواه نیازمند ماه ها تلاش و صبر است.

اگر موارد بالا را به صورت اصولی انجام دهید قطعا مشتریان زیادی بدست خواهید آورد، ولی اگر تخصص کافی ندارید، یا قصد ندارید هزینه کنید و یا می خواهید سریعا مشتری جذب کنید و به کسب درآمد بپردازید این راه مناسب شما نیست.

2- فعالیت در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی در ایران به دلیل فیلترینگ در این روزها مقداری کم رونق شده است ولی باز هم می توانید از این راه جواب بگیرید. زیرا اکثر مردم راه استفاده از این شبکه ها را پیدا کرده اند و هنوز هم مخاطبان بسیار زیادی دارد.

سعی کنید یک صفحه بسیار پربار در شبکه های اجتماعی داشته باشید و مادام اطلاعات مفید به کاربران خود ارائه دهید و از این راه اعتمادسازی کنید تا بتوانید از آنها پروژه دریافت کنید.

3- سایتهای کاریابی و استخدامی
اگر به فکر استخدام هستید و نمی خواهید با انجام پروژه کسب درآمد کنید نیز راه برای شما هموار است و سایت های زیادی در ایران برای کاریابی وجود دارند. روزانه شرکت های زیادی برای جذب نیرو در این سایتها اعلام نیاز می کنند.

برخی از سایتهای کاریابی که می توانید از آنها استفاده کنید:

جابینجا
جاب ویژن

ای استخدام
ایران استخدام
شما می توانید با جستجو در بین آنها برای موارد شغلی که علاقه دارید رزومه ارسال کنید. البته هر چه تخصص شما بالاتر باشد و رزومه بهتری داشته باشید شانس شما برای استخدام بیشتر است. در تصویر زیر چند فرصت شغلی در سایت جابینجا را می توانید ببیند.

4- سایتهای فریلنسری
یکی از نزدیکترین راه ها برای پاسخ به سوال چگونه پروژه طراحی سایت بگیریم سایتهای فریلنسری است. سایتهایی مثل:

انجام میدم
پونیشا
پارسگذر
فریلنسر
کافی است سری به این سایتها بزنید و مشاهده کنید چه تعداد پروژه برای انجام دادن روی آن قرار دارد. در این سایتها باید پروژه هایی که می توانید انجام دهید را پیدا کنید و برای انجام آنها قیمت و زمان خود را بگویید. کارفرما نیز از بین پیشنهاداتی که به او می شود یک نفر را برای انجام کار انتخاب می کند.

البته پروژه های خورده کاری روی این سایتها بیشتر است و افرادی که پروژه خود را روی این سایتها قرار می دهند به دنبال فردی هستند که با کمترین هزینه کار آنها را انجام دهد. بنابراین میزان کسب درآمد از این سایتها بسیار کم است.

5_ بازاریابی سنتی
خیلی جالب است، وقتی به بعضی از دانشجویان وبمستر ثروت ساز یا افرادی که در مورد گرفتن پروژه طراحی وبسایت سوال می‌کنند می‌گویم از بازاریابی سنتی کمک بگیرید، حرفم را جدی نمی‌گیرند! در واقع آنها فکر می‌کنند چون کارشان به کسب و کار اینترنتی مرتبط است دیگر نیاز ندارند از بازاریابی سنتی استفاده کنند.

اما نکته مهمی که اینجا فراموش شده، این است: مخاطبان هدف شما، یعنی افراد علاقه‌مند به داشتن سایت، آنهایی هستند که هنوز به خوبی با دنیای وب آشنایی ندارند. پس روش‌های بازاریابی سنتی مثل ویزیت حضوری، بازاریابی تلفنی، تبلیغات محیطی و… به شدت روی ذهن‌شان تاثیر می‌گذارد. بنابراین حتما به سراغ روش‌های بازاریابی سنتی بروید.

6_بازاریابی تلفنی
بازاریابی سنتی بیشتر از 10 ها زیرمجموعه دارد؛ اما قبل از رد شدن از آن خواستم این را بدانید که همین حالا شرکت‌های طراحی سایت بزرگ در تهران و دیگر شهرهای بزرگ، برای دریافت پروژه‌های ساخت سایت به شدت از بازاریابی تلفنی کمک می‌گیرند. پس لطفا نسبت به این زیرمجموعه و روش مارکتینگ بی‌توجه نباشید و حتی در اولویت بگذاریدش.

مشتریان آماده
اجازه بدهید یک نکته دیگر را هم بگویم تا حداقل در انتها خیالم راحت باشد که یک مقاله کامل تحویل‌تان داده‌ام. یادتان باشد، بعضی از مخاطبان هدف، مخاطبانی هستند که الان به شدت آماده دریافت خدمات از شما هستند.

مثلا شاید متقاعد کردن صاحب یک فروشگاه لوازم خانگی به پرداخت هزینه برای طراحی سایت کمی سخت باشد. اما قطعا متقاعد کردن صاحب یک پیج اینستاگرام فروش محصولات لوازم خانگی، آسان‌تر است چراکه در این مسیر به یک درآمد نسبتا مناسب رسیده و مطمئن است که کسب و کار اینترنتی می‌تواند باعث افزایش و رشد درآمدش شود. پس حتما حین بازاریابی، این افراد را در اولویت قرار بدهید.

7_ فعالیت در لینکدین
اگر نظر من را بخواهید، لینکدین یک مسیر جذب پروژه دائمی است! ببینید، اغلب روش‌هایی که تا اینجا معرفی کردم، روش‌هایی بودند که شما را مستقیما به کارفرماها می‌رساندند. اما نظرتان در مورد این چیست که به یک شرکت معتبر متصل شوید که می‌تواند دائما به شما پروژه های طراحی سایت بدهد؟

در واقع لینکدین علاوه بر اینکه می‌تواند شما را به کارفرماهای خورد متصل کند، می‌تواند پلی باشد برای آشنا شدن شرکت‌های بزرگ دیجیتال مارکتینگ و استخدام یا ارائه پروژه به شما. با توجه به این موضوع، حتما این شبکه اجتماعی خاص را روی تلفن همراه‌تان نصب کرده و محتواهایی در آن منتشر کنید که نشان از حرفه‌ای بودن‌تان بدهد.

مثلا یک نکته خاص در مورد طراحی سایت با تکنولوژی‌های جدید برنامه نویسی،
تصویری از یک نمونه کار به شدت جذاب‌تان که باعث جلب توجه مخاطبان می‌شود،
محتواهای سرگرمی و طنز مرتبط به برنامه نویس‌ها و طراحان سایت.
و هر چیز دیگری که برای مخاطبان هدف این شبکه اجتماعی جذاب است.

8- در سایت هایی مانند ویرگول و امیگو تولید محتوا کنید
برخی از سایت ها مانند ویرگول، امیگو و مداد به کاربران اجازه می دهند که پس از عضویت در آن ها تولید محتوا کنند. نکته قوت سایت های ذکر شده سئو بالای آنها است. یعنی شما می توانید در این سایتها تولید محتوا کنید و بدون اینکه هزینه سئو، تبلیغات و … بپردازید به لینک های بالا در گوگل می رسید.

حالا چطور پروژه طراحی سایت بگیریم و با استفاده از این سایتها مشتری پیدا کنیم؟

سعی کنید در این سایتها یک یا چند مقاله تولید کنید و در نگارش مقاله موارد زیر را رعایت کنید:

عنوان جذابی برای مقاله خود بنویسید. اولین چیزی که مشتری در نتایج گوگل می بیند عنوان شما است بنابراین اگر جذب عنوان نشود روی لینک شما کلیک نخواهد کرد.
سعی کنید مقاله ای بنویسید که واقعا برای خواننده مفید باشد. زیرا اگر جذب مقاله شما نشود با شما ارتباط برقرار نخواهد کرد.
از کلمات کلیدی چند بار در متن خود استفاده کنید. مثلا اگر می خواهید با کلمه «طراحی سایت شرکتی» رتبه خوبی بگیرید این عبارت را چند بار در متن خود تکرار کنید تا گوگل متوجه شود که موضوع شما چیست و به شما در این کلمه امتیاز دهد. البته در به کار بردن این کلمه زیاده روی نکنید و به زور آن را در متن استفاده نکنید.
راه ارتباطی خود را بنویسید تا مشتریان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.
حالا شما یک مقاله بسیار خوب دارید که مخاطبان بسیاری آن را می خوانند و امکان دارد با ما تماس بگیرند. میزان تبدیل مخاطبان به مشتری بستگی به میزان خلاقیت شما دارد که تا چه میزان در این مقاله توانسته اید کاربران را درگیر و جذب کنید. بنابراین در این زمینه هر چقد می توانید خلاقیت به خرج دهید و در پایان مقاله کاری کنید که مخاطبان به برقراری ارتباط با شما تمایل پیدا کنند.

9_ بازاریابی ویدیویی در آپارات و یوتیوب
این روش جذب پروژه، به 2 قسمت تقسیم می‌شود. قسمت اول در مورد بازاریابی ویدیویی در یوتیوب است. اگر قصد شروع این کار را دارید، دقیقا مثل همان اینستاگرام باید اقدام به انتشار محتواهای جذاب و همینطور آموزشی کنید اما با این تفاوت که باید طول محتواهای‌تان بیشتر از محتواهای اینستاگرامی باشد. مثلا یک ویدیو 5 دقیقه‌ای در مورد بررسی 6 سایت با “UI” و دیزاین بسیار خاص. نکته جالب اینجاست که اگر بتوانید محتواهای واقعا جذابی منتشر کرده و مخاطب جذب کنید، یوتیوب بعد از مدتی به شما پول می‌دهد!

اما بخش دوم و بازاریابی ویدیویی در آپارات. راستش خود من هیچ علاقه‌ای به سایت آپارات ندارم و فکر هم نمی‌کنم این سایت مثل یوتیوب مخاطبان فعالی داشته باشد که برای مشاهده یک ویدیو ارزشمند به آن سر بزنند.

اما نکته اینجاست که آپارات سئوی بسیار قدرتمندی دارد! همانطور که احتمالا بارها مشاهده کرده‌اید، در خیلی از مواقع وقتی یک کلمه را در گوگل جستجو می‌کنید، در نتایج اول ویدیوهایی از آپارات به نمایش در می‌آید.

10_ استفاده از دیوار و شیپور
سایت‌های آگهی رایگان مثل دیوار و شیپور، به 2 روش می‌توانند برای جذب پروژه‌ های طراحی سایت به شما کمک کنند.
روش اول این است که خودتان در این سایت‌ها اقدام به ثبت آگهی‌های ارائه خدمات کنید. نکته مهم اینجاست که برای دیده شدن آگهی‌های‌تان:

_ اول از همه از تمامی کلماتی که ممکن است مخاطبان هدف جستجو کنند، در عنوان آگهی استفاده کنید. مثلا طراحی سایت، ساخت سایت، ساخت فروشگاه اینترنتی و… .

_ در درجه دوم هم بهتر است به یک آگهی بسنده نکرده و تعداد آگهی‌های‌تان را زیاد کنید تا احتمال دیده شدن‌تان بیشتر شود. در این میان اگر در آگهی‌ها لینک سایت خودتان یا صفحه نمونه کارها از سایت‌تان را قرار بدهید هم احتمال تبدیل شدن مخاطب به خریدار بالا می‌رود.

اما روش دومی که می‌توانید به کمکش از دیوار و شیپور برای گرفتن پروژه طراحی وبسایت استفاده کنید؛ ارتباط برقرار کردن با شرکت‌های نیازمند طراح سایت است.
در این روش باید به سراغ بخش استخدامی رفته و شرکت‌هایی که برای استخدام طراح سایت آگهی داده‌اند را پیدا کنید. سپس با آنها ارتباط برقرار کرده، نمونه کارهای‌تان را برای‌شان ارسال کرده و آنها را متقاعد کنید که همکاری با شما به عنوان طراحی سایت، می‌تواند برای‌شان گزینه بهتری از استخدام یک نیرو و پرداخت هزینه‌های بیمه، حقوق و… باشد.

چگونه پروژه طراحی سایت بگیریم؟10 راه کاربردی برای گرفتن پروژه

چگونه پروژه طراحی سایت بگیریم؟

در ادامه برخی از راهکارهای عملی برای گرفتن پروژه طراحی سایت را بیان می کنیم و سعی می کنیم نقاط قوت و ضعف هر روش را نیز بررسی کنیم تا شما با یک دید باز بتوانید روش های مورد نظر خود را انتخاب کنید و متوجه شوید که چطور پروژه طراحی سایت بگیریم.


1- راه اندازی سایت و سئو آن برای دریافت پروژه
شما می توانید در ابتدا یک سایت برای خود راه اندازی و آن را سئو کنید و با جذب مخاطبان بالقوه، آنها را به مشتری تبدیل کنید. این راه می تواند مشتریان زیادی به سمت شما جذب کند و درآمدهای خوبی برای شما در پی داشته باشد ولی نیازمند تلاش زیاد، هزینه و صبر است.

چالش هایی که در این روش بر سر راه شما قرار دارد:

تخصص: در این روش شما باید با روش های دیجیتال مارکتینگ، برندسازی و سئو آشنا باشید تا بتوانید به نتایج دلخواه برسید.

هزینه: قطعا برای رسیدن به نتایج بالای گوگل نیاز است تا هزینه هایی مانند رپورتاژ، تبلیغات و … را بپردازید تا بتواند با سایر افرادی که در بازار حضور دارند رقابت کنید.

صبر: طراحی سایت و رسیدن به نتایج دلخواه نیازمند ماه ها تلاش و صبر است.

اگر موارد بالا را به صورت اصولی انجام دهید قطعا مشتریان زیادی بدست خواهید آورد، ولی اگر تخصص کافی ندارید، یا قصد ندارید هزینه کنید و یا می خواهید سریعا مشتری جذب کنید و به کسب درآمد بپردازید این راه مناسب شما نیست.

2- فعالیت در شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی در ایران به دلیل فیلترینگ در این روزها مقداری کم رونق شده است ولی باز هم می توانید از این راه جواب بگیرید. زیرا اکثر مردم راه استفاده از این شبکه ها را پیدا کرده اند و هنوز هم مخاطبان بسیار زیادی دارد.

سعی کنید یک صفحه بسیار پربار در شبکه های اجتماعی داشته باشید و مادام اطلاعات مفید به کاربران خود ارائه دهید و از این راه اعتمادسازی کنید تا بتوانید از آنها پروژه دریافت کنید.

3- سایتهای کاریابی و استخدامی
اگر به فکر استخدام هستید و نمی خواهید با انجام پروژه کسب درآمد کنید نیز راه برای شما هموار است و سایت های زیادی در ایران برای کاریابی وجود دارند. روزانه شرکت های زیادی برای جذب نیرو در این سایتها اعلام نیاز می کنند.

برخی از سایتهای کاریابی که می توانید از آنها استفاده کنید:

جابینجا
جاب ویژن

ای استخدام
ایران استخدام
شما می توانید با جستجو در بین آنها برای موارد شغلی که علاقه دارید رزومه ارسال کنید. البته هر چه تخصص شما بالاتر باشد و رزومه بهتری داشته باشید شانس شما برای استخدام بیشتر است. در تصویر زیر چند فرصت شغلی در سایت جابینجا را می توانید ببیند.

4- سایتهای فریلنسری
یکی از نزدیکترین راه ها برای پاسخ به سوال چگونه پروژه طراحی سایت بگیریم سایتهای فریلنسری است. سایتهایی مثل:

انجام میدم
پونیشا
پارسگذر
فریلنسر
کافی است سری به این سایتها بزنید و مشاهده کنید چه تعداد پروژه برای انجام دادن روی آن قرار دارد. در این سایتها باید پروژه هایی که می توانید انجام دهید را پیدا کنید و برای انجام آنها قیمت و زمان خود را بگویید. کارفرما نیز از بین پیشنهاداتی که به او می شود یک نفر را برای انجام کار انتخاب می کند.

البته پروژه های خورده کاری روی این سایتها بیشتر است و افرادی که پروژه خود را روی این سایتها قرار می دهند به دنبال فردی هستند که با کمترین هزینه کار آنها را انجام دهد. بنابراین میزان کسب درآمد از این سایتها بسیار کم است.

5_ بازاریابی سنتی
خیلی جالب است، وقتی به بعضی از دانشجویان وبمستر ثروت ساز یا افرادی که در مورد گرفتن پروژه طراحی وبسایت سوال می‌کنند می‌گویم از بازاریابی سنتی کمک بگیرید، حرفم را جدی نمی‌گیرند! در واقع آنها فکر می‌کنند چون کارشان به کسب و کار اینترنتی مرتبط است دیگر نیاز ندارند از بازاریابی سنتی استفاده کنند.

اما نکته مهمی که اینجا فراموش شده، این است: مخاطبان هدف شما، یعنی افراد علاقه‌مند به داشتن سایت، آنهایی هستند که هنوز به خوبی با دنیای وب آشنایی ندارند. پس روش‌های بازاریابی سنتی مثل ویزیت حضوری، بازاریابی تلفنی، تبلیغات محیطی و… به شدت روی ذهن‌شان تاثیر می‌گذارد. بنابراین حتما به سراغ روش‌های بازاریابی سنتی بروید.

6_بازاریابی تلفنی
بازاریابی سنتی بیشتر از 10 ها زیرمجموعه دارد؛ اما قبل از رد شدن از آن خواستم این را بدانید که همین حالا شرکت‌های طراحی سایت بزرگ در تهران و دیگر شهرهای بزرگ، برای دریافت پروژه‌های ساخت سایت به شدت از بازاریابی تلفنی کمک می‌گیرند. پس لطفا نسبت به این زیرمجموعه و روش مارکتینگ بی‌توجه نباشید و حتی در اولویت بگذاریدش.

مشتریان آماده
اجازه بدهید یک نکته دیگر را هم بگویم تا حداقل در انتها خیالم راحت باشد که یک مقاله کامل تحویل‌تان داده‌ام. یادتان باشد، بعضی از مخاطبان هدف، مخاطبانی هستند که الان به شدت آماده دریافت خدمات از شما هستند.

مثلا شاید متقاعد کردن صاحب یک فروشگاه لوازم خانگی به پرداخت هزینه برای طراحی سایت کمی سخت باشد. اما قطعا متقاعد کردن صاحب یک پیج اینستاگرام فروش محصولات لوازم خانگی، آسان‌تر است چراکه در این مسیر به یک درآمد نسبتا مناسب رسیده و مطمئن است که کسب و کار اینترنتی می‌تواند باعث افزایش و رشد درآمدش شود. پس حتما حین بازاریابی، این افراد را در اولویت قرار بدهید.

7_ فعالیت در لینکدین
اگر نظر من را بخواهید، لینکدین یک مسیر جذب پروژه دائمی است! ببینید، اغلب روش‌هایی که تا اینجا معرفی کردم، روش‌هایی بودند که شما را مستقیما به کارفرماها می‌رساندند. اما نظرتان در مورد این چیست که به یک شرکت معتبر متصل شوید که می‌تواند دائما به شما پروژه های طراحی سایت بدهد؟

در واقع لینکدین علاوه بر اینکه می‌تواند شما را به کارفرماهای خورد متصل کند، می‌تواند پلی باشد برای آشنا شدن شرکت‌های بزرگ دیجیتال مارکتینگ و استخدام یا ارائه پروژه به شما. با توجه به این موضوع، حتما این شبکه اجتماعی خاص را روی تلفن همراه‌تان نصب کرده و محتواهایی در آن منتشر کنید که نشان از حرفه‌ای بودن‌تان بدهد.

مثلا یک نکته خاص در مورد طراحی سایت با تکنولوژی‌های جدید برنامه نویسی،
تصویری از یک نمونه کار به شدت جذاب‌تان که باعث جلب توجه مخاطبان می‌شود،
محتواهای سرگرمی و طنز مرتبط به برنامه نویس‌ها و طراحان سایت.
و هر چیز دیگری که برای مخاطبان هدف این شبکه اجتماعی جذاب است.

8- در سایت هایی مانند ویرگول و امیگو تولید محتوا کنید
برخی از سایت ها مانند ویرگول، امیگو و مداد به کاربران اجازه می دهند که پس از عضویت در آن ها تولید محتوا کنند. نکته قوت سایت های ذکر شده سئو بالای آنها است. یعنی شما می توانید در این سایتها تولید محتوا کنید و بدون اینکه هزینه سئو، تبلیغات و … بپردازید به لینک های بالا در گوگل می رسید.

حالا چطور پروژه طراحی سایت بگیریم و با استفاده از این سایتها مشتری پیدا کنیم؟

سعی کنید در این سایتها یک یا چند مقاله تولید کنید و در نگارش مقاله موارد زیر را رعایت کنید:

عنوان جذابی برای مقاله خود بنویسید. اولین چیزی که مشتری در نتایج گوگل می بیند عنوان شما است بنابراین اگر جذب عنوان نشود روی لینک شما کلیک نخواهد کرد.
سعی کنید مقاله ای بنویسید که واقعا برای خواننده مفید باشد. زیرا اگر جذب مقاله شما نشود با شما ارتباط برقرار نخواهد کرد.
از کلمات کلیدی چند بار در متن خود استفاده کنید. مثلا اگر می خواهید با کلمه «طراحی سایت شرکتی» رتبه خوبی بگیرید این عبارت را چند بار در متن خود تکرار کنید تا گوگل متوجه شود که موضوع شما چیست و به شما در این کلمه امتیاز دهد. البته در به کار بردن این کلمه زیاده روی نکنید و به زور آن را در متن استفاده نکنید.
راه ارتباطی خود را بنویسید تا مشتریان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.
حالا شما یک مقاله بسیار خوب دارید که مخاطبان بسیاری آن را می خوانند و امکان دارد با ما تماس بگیرند. میزان تبدیل مخاطبان به مشتری بستگی به میزان خلاقیت شما دارد که تا چه میزان در این مقاله توانسته اید کاربران را درگیر و جذب کنید. بنابراین در این زمینه هر چقد می توانید خلاقیت به خرج دهید و در پایان مقاله کاری کنید که مخاطبان به برقراری ارتباط با شما تمایل پیدا کنند.

9_ بازاریابی ویدیویی در آپارات و یوتیوب
این روش جذب پروژه، به 2 قسمت تقسیم می‌شود. قسمت اول در مورد بازاریابی ویدیویی در یوتیوب است. اگر قصد شروع این کار را دارید، دقیقا مثل همان اینستاگرام باید اقدام به انتشار محتواهای جذاب و همینطور آموزشی کنید اما با این تفاوت که باید طول محتواهای‌تان بیشتر از محتواهای اینستاگرامی باشد. مثلا یک ویدیو 5 دقیقه‌ای در مورد بررسی 6 سایت با “UI” و دیزاین بسیار خاص. نکته جالب اینجاست که اگر بتوانید محتواهای واقعا جذابی منتشر کرده و مخاطب جذب کنید، یوتیوب بعد از مدتی به شما پول می‌دهد!

اما بخش دوم و بازاریابی ویدیویی در آپارات. راستش خود من هیچ علاقه‌ای به سایت آپارات ندارم و فکر هم نمی‌کنم این سایت مثل یوتیوب مخاطبان فعالی داشته باشد که برای مشاهده یک ویدیو ارزشمند به آن سر بزنند.

اما نکته اینجاست که آپارات سئوی بسیار قدرتمندی دارد! همانطور که احتمالا بارها مشاهده کرده‌اید، در خیلی از مواقع وقتی یک کلمه را در گوگل جستجو می‌کنید، در نتایج اول ویدیوهایی از آپارات به نمایش در می‌آید.

10_ استفاده از دیوار و شیپور
سایت‌های آگهی رایگان مثل دیوار و شیپور، به 2 روش می‌توانند برای جذب پروژه‌ های طراحی سایت به شما کمک کنند.
روش اول این است که خودتان در این سایت‌ها اقدام به ثبت آگهی‌های ارائه خدمات کنید. نکته مهم اینجاست که برای دیده شدن آگهی‌های‌تان:

_ اول از همه از تمامی کلماتی که ممکن است مخاطبان هدف جستجو کنند، در عنوان آگهی استفاده کنید. مثلا طراحی سایت، ساخت سایت، ساخت فروشگاه اینترنتی و… .

_ در درجه دوم هم بهتر است به یک آگهی بسنده نکرده و تعداد آگهی‌های‌تان را زیاد کنید تا احتمال دیده شدن‌تان بیشتر شود. در این میان اگر در آگهی‌ها لینک سایت خودتان یا صفحه نمونه کارها از سایت‌تان را قرار بدهید هم احتمال تبدیل شدن مخاطب به خریدار بالا می‌رود.

اما روش دومی که می‌توانید به کمکش از دیوار و شیپور برای گرفتن پروژه طراحی وبسایت استفاده کنید؛ ارتباط برقرار کردن با شرکت‌های نیازمند طراح سایت است.
در این روش باید به سراغ بخش استخدامی رفته و شرکت‌هایی که برای استخدام طراح سایت آگهی داده‌اند را پیدا کنید. سپس با آنها ارتباط برقرار کرده، نمونه کارهای‌تان را برای‌شان ارسال کرده و آنها را متقاعد کنید که همکاری با شما به عنوان طراحی سایت، می‌تواند برای‌شان گزینه بهتری از استخدام یک نیرو و پرداخت هزینه‌های بیمه، حقوق و… باشد.